Titulacions Nàutiques a Espanya: Diferències, Distribucions i Formats

“Endinsar-se en el món nàutic és una aventura que requereix formació i coneixements específics. A Espanya, existeixen diverses titulacions que permeten als entusiastes de la navegació adquirir les habilitats i competències necessàries per a navegar de manera segura i responsable. Des del Curs de Llicència de Navegació fins al Curs Capità de Iot, cadascun d’aquests programes d’estudis ofereix una formació diferent, dissenyada per cobrir les diverses necessitats i aspiracions dels navegants.

En aquest article, explorarem a fons els diferents cursos de titulacions nàutiques disponibles a Espanya, incloent-hi el Curs de PNB, el Curs Pont PNB – PER i el Curs PER. A més, proporcionarem detalls sobre les seves diferències, distribucions i formats, amb un enfocament particular en el Curs Patró de Iot. Així que, si estàs pensant a embarcar-te en el fascinant món de la navegació, aquest article et proporcionarà una guia completa per triar la titulació nàutica que millor s’adapti a les teves necessitats i objectius.

1. “Des de la Llicència de Navegació fins al Curs Capità de Iot”

Començant pel Curs Llicència de Navegació, aquest és el primer graó en la formació nàutica. Apropiat per a aquells que volen iniciar-se en el món de la navegació, permet governar embarcacions de fins a sis metres d’eslora sense limitació de motor i sense allunyar-se més de dues milles de la costa.

Un pas més enllà trobem el Curs de PNB (Patró de Navegació Bàsica), que permet controlar embarcacions de fins a vuit metres d’eslora i navegar fins a cinc milles de la costa. A més, permet la navegació entre illes en els arxipèlags balear i canari.

El Curs Pont PNB – PER (Patró d’Embarcacions d’Esbarjo) és una formació complementària que permet als titulats PNB obtenir el PER, permetent governar embarcacions de fins a 15 metres d’eslora i navegar fins a 12 milles de la costa. El Curs PER, d’altra banda, si es realitza una pràctica addicional, augmentar l’eslora fins a 24 metres i anar fins a les Balears.

El Curs Patró de Iot permet governar embarcacions de fins a 24 metres d’eslora i efectuar navegacions transoceàniques.

I finalment, el Curs Capità de Iot, és la màxima titulació nàutica esportiva a Espanya, permetent governar qualsevol mena d’embarcació sense límits d’eslora o potència, i portar a cap qualsevol tipus de navegació, sense límits geogràfics.

Cada un d’aquests cursos presenta una formació teòrica i pràctica específica, adaptada a les competències i responsabilitats que cada titulació implica.

2. “Diferències entre els Cursos de PNB, Pont PNB – PER i PER”

En el món nàutic, existeixen diverses titulacions que obren les portes a l’apassionant món de la navegació. Entre les més populars, es troben el Curs de PNB (Patró de Navegació Bàsica), el Curs Pont PNB – PER (Patró d’Embarcacions d’Oci), i el mateix Curs PER. Tot i que a primera vista poden semblar similars, cadascun d’aquests cursos té les seves particularitats i diferències.

Si bé el Curs de PNB és el primer graó en les titulacions nàutiques, permetent navegar embarcacions de fins a 8 metres d’eslora a una distància màxima de 5 milles, el Curs Pont PNB – PER, d’altra banda, és la transició ideal per a aquells que ja posseeixen el PNB i desitgen ampliar les seves competències nàutiques. Aquest curs amplia les capacitats de navegació, permetent manejar embarcacions de fins a 15 metres d’eslora i navegar fins a 12 milles de la costa. Finalment, el Curs PER és un nivell més avançat que el PNB, permetent ampliar coneixements sobre la navegació en embarcacions d’oci.

Més enllà d’aquests cursos, també existeixen el Curs Patró de Iot i el Curs Capità de Iot, destinats a navegants més experimentats i que desitgen embarcacions de major envergadura i realitzar travesses internacionals, ara, per poder-los realitzar, s’haurà de tenir el títol del PER.

3. “Una Mirada al Curs Patró de Iot i Capità de Iot”

Tot i que hem dit que el Curs del PER, d’altra banda, és un dels més populars i complets, per aquells que busquen el màxim nivell de formació, els cursos de Patró de Iot i Capità de Iot són els més avançats. El de Patró de Iot habilita per a la navegació a 150 milles de la costa i amb embarcacions de fins a 24 metres, mentre que el Curs Capità de Iot, no té límit d’eslora ni distància, també permet exercir la professió en l’àmbit professional per obtenir el PPER, sent el màxim grau de formació nàutica recreativa a Espanya.

En resum, la nostra escola t’ofereix una àmplia gamma de titulacions nàutiques per iniciar-te pel món marítim. Des del Curs Llicència de Navegació per als principiants, fins al Curs Capità de Iot per als més experimentats. Hem vist com les diferències entre els Cursos de PNB, Pont PNB – PER i PER radiquen en aspectes com la longitud de l’embarcació que es pot manejar i la distància a la qual es pot navegar de la costa.

En definitiva, sigui quin sigui el teu nivell d’experiència o els teus objectius en el món nàutic, l’Escola Nàutica Baix Empordà t’ofereix una titulació que s’ajustarà a les teves necessitats.”