• No hay productos en el carrito.

Cursos Náuticos Online Foros PNB Llums – Examen PNB 6 (1117) – Pregunta 18

Llums – Examen PNB 6 (1117) – Pregunta 18

Back to course
Viendo 10 entradas - de la 1 a la 10 (de un total de 10)
  • Autor
    Entradas
  • #26460

    ANNA01
    Participante

    La pregunta 18 de l’examen PNB 6 (1117) diu «un buque exhibe una luz blanca arriba, una luz verda mucha más abajo y debajo otra luz blanca. ¿Que tips de luz es la blanca superior?»

    Luz de tope
    Luz de alcance
    Lud todo horizonte
    Luz de remolque

    La correcte és la de tope, però no veig la diferència amb la d’alcance. Si veiem la verda, vol dir que es la llum d’esribord i per tant veiem el barco de costat?

    #26464

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Adjunto la pregunta aquí:

     

    Pregunta de Examen PNB

     

    I si algú la vol fer, aquí està l’examen: https://escolanauticabaixemporda.com/aula-nautica/app/#component=course&action=course&id=98

     

    Sobre aquest dubte:

    «La correcte és la de tope, però no veig la diferència amb la d’alcance.» 

     

    Doncs la diferència és que la de Alcance sol anar a baix, quasi més abaix que les de costat. Per tant jo descartaria la de tope

     

    I sobre aquest altre dubte:

    «Si veiem la verda, vol dir que es la llum d’esribord i per tant veiem el barco de costat?»

     

    Doncs no és correcte, la llum verda d’aquesta embarcació indica el tipus, no el costat. Ens està indicant que es tracta d’un buc de pesca d’arrossegament (Verda – Blanca).

     

    Com ho sé o com ser distingir entre costat i les identificatives T.H.?

    Doncs per varis senyals, però potser la que més et serà útil és aprendre les llums identificatives (Plana 169 del teu llibre) i saber que, quan estan en vertical, solen identificar-se amb el tipus de buc.

     

    Comentari d’aquesta pregunta d’examen…

    Aquí et donen 4 afirmacions (Luz de tope, Luz de alcance, Luz todo horizonte o Luz de remolque), per descartar podem assegurar que és la de Tope, però també podria ser la de fondeig, però aquesta no hi surt.

    #26473

    ANNA01
    Participante

    D’acord! seria un d’arrossegament de +50 metres oi? I per quina banda estariem veient el buque en aquest cas? si l’estiguessim vient per proa també veuriem les de costat no? (estic mirant la pàgina 160 de llibre)

    #26493

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Sobre això:

     

    D’acord! seria un d’arrossegament de +50 metres oi?

     

    Doncs sí, en el cas de la pregunta que estem parlant, s’està referint a un buc de pesca d’arrossegament de + 50 metres.

     

    Sobre aquesta altra pregunta:

     

     I per quina banda estariem veient el buque en aquest cas?

     

    En aquest cas, com que la llum blanca és la de Topall (Tope) i no veiem cap altre de les llums (Costat i Alcance), s’entén que el buc està en navegació sense arrencada, per tant, el podem veure de les següents possibles maneres:

    – Costat Babord

    – Costat Estribord

    – Proa

     

    I sobre això:

     

     si l’estiguessim vient per proa també veuriem les de costat no?

     

    En aquest cas no, com que no veiem cap altre llum, podem entendre que l’embarcació de pesca pot ser:

    – Fondejada

    – En navegació sense arrencada

     

    Com que ja hem vist que la llum blanca és de Tope, llavors estaria en Navegació sense arrencada, per tant, la podries veure tant de costat com de proa.

     

    Et recomano revisar la plana 162 (2ª Regla de Oro)

     

    2ª Regla de Oro

     

    Espero haver sigut prou clar 😅

     

    #26499

    ANNA01
    Participante

    Gràcies Jordi!! Crec que el que em confonia fins ara és que pensava que la llum de tope havia d’anar a davant (a proa) perquè em basava en el dibuix de la pàg 152, i realment pot anar al mig del buc.

    Una pregunta, quina diferència hi ha entre fondejar i navegar sense arrancada?

    #26504

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Genial Anna que anem resolent dubtes 😉, l’examen de GRN està a prop i quan més clar tinguem els conceptes, millor!

     

    Anem a resoldre aquests dubtes:

    Una pregunta, quina diferència hi ha entre fondejar i navegar sense arrancada?

     

    La diferència és mínima, però alhora, important, mira:

    Buc Fondejat: És tot aquell que ha llençat l’àncora i està aturat

    Buc en navegació sense arrencada: És tot aquell que està aturat enmig del mar (Velocitat Zero), però no ha llençat cap àncora.

     

    Com veus, tots 2 estan parats, però a efectes de maniobres (I preferències), és important veure que el buc fondejat ho té més complicat per apartar-se si se li aproxima un altre buc que no el de Navegació sense arrencada.

    Per aquest motiu, el buc fondejat s’ha de distingir de l’altre amb la/les llums Tot Horitzó blanques (Llums de fondeig).

     

    Et recomano veure el Vídeo – Exercici de llums que tenim a l’Aula Nàutica, crec que et serà molt esclaridor

     

    Video de RIPA Curs de PNB

    Exercici de Llums

     

     

    #27083

    GABRIEL01
    Participante

    Bon dia Jordi, jo també tinc dubtes amb aquesta pregunta tot i haber llegit tots els comentaris. Tal i com dius tu mes amunt:

    «Doncs la diferència és que la de Alcance sol anar a baix, quasi més abaix que les de costat. Per tant jo descartaria la de tope«

    Es el mateix que he pesat jo, pero en canvi la resposta correcte es la de Tope. Jo he respost la de Tope pero em diu que la correcte es la de Alcance, tot i estar mes amunt que les altres…

    Em pots ajudar siusplau?

     

    #27087

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    La correcta es Tope, bàsicament perquè està per sobre de les Tot Horitzó Verda i Blanca.

     

    La resposta correcte dona la a) Luz de Tope.

     

    Luz de Tope Examen

     

    A tu et surt de l’Alcance?

     

     Jo he respost la de Tope pero em diu que la correcte es la de Alcance, tot i estar mes amunt que les altres…

     

    #27089

    GABRIEL01
    Participante

    Si

    #27094

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Em pots indicar quina pregunta i quin examen és?

     

    Aquest que estem parlant no es perquè em dona com a bona la de Tope.

Viendo 10 entradas - de la 1 a la 10 (de un total de 10)
  • Debes estar registrado para responder a este debate.
top

NautaEmporda 2009 SL © 2009-2024, hecha con amor y... mucha cafeína!  -   Puede consultar nuestra Aviso Legal y Política de Privacidad - Administración