Hola, Jaume
A la plana nº 73 del llibre de Teoria del PEE, parla de la seguretat i diu el següent:
Baja visibilidad: Se produce cuando la visibilidad disminuye por niebla,
lluvia, tormentas u otras inclemencias semejantes. Se encenderán las
luces reglamentarias. Izaremos, si se dispone, del reflector radar (Sirve
para devolver la señal de radar de otros buques). En estas condiciones,
una pitada larga cada dos minutos significa “barco de propulsión
mecánica con arrancada”, dos pitadas largas cada dos minutos significa
“buque de propulsión mecánica parado” y un repique de campana “buque
fondeado”. Siempre mantendremos una escucha continua, reduciremos
máquina y evitaremos acercarnos a la costa.
I responent als teus dubtes:
a) El repic serveix també per si el buc està varat?: No, un buc avarat es diferencia d’un buc fondejat perquè el primer ha d’incloure al repic de campanes un conjunt de 3 campanades
b) El repic també s’ha de fer cada dos minuts?: El que mana el reglament és que ho faci cada minut.
Et deixo una imatge del vídeo de Reglaments de Curs Online del Patró d’Embarcacions d’Esbarjo (Que pots consultar al següent enllaç https://escolanauticabaixemporda.com/aula-nautica/course/curso-per/ripa-2a-parte/)
Per si vols aprofundir més sobre el tema, recomano miris la plana nº173 a on trobaràs detallades totes les pitades i a forma d’executar-les.
Qualsevol cosa, em dius.