• No hay productos en el carrito.

RIPA

Back to course
Viendo 5 entradas - de la 1 a la 5 (de un total de 5)
  • Autor
    Entradas
  • #18617

    Pau
    Participante

    Bones Jordi,

    Avu m’he posat a fer l’examen 6 i m’he trobat amb 2 preguntes a la part del RIPA que m’han deixat dubtes. Aviam si em pots ajudar. Son les preguntes 23 i 24 de l’examen ( et deixo les preguntes a continuació):

    A la pregunta 23 entenc que és un buque practico i, per tant, te preferencia de pas sobre nosaltres que som embarcació de propulsió mecànica. Per aquest motiu he contestat la resposta A, pero em dona error perquè la resposta correcte és la D (maniobrar els dos). No ho entenc.

    A la pregunta 24 em passa el mateix. l’altre buc és un remolcador i, per tant, entenc que te preferencia sobre nosaltres i que som nosaltres qui tenim que mourens i per això he contestat la B. Però la resposta correcte és la D (maniobra ell peruè ens creua de babor). Tampoc ho entenc.

     

    L’única manera que em ve al cap per donar aquestes respostes com a bones és que tant el buc pràctic (pregunta 23) com el remolcador (pregunta 24) es considerin buc de propulsió mecànica normals (no estiguin treballant).

     

    Gràcies per l’ajuda!

     

    Salut

    Adjuntos:
    #18643

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Bona Tarda Pau,

     

    anem a resoldre aquests dubtes, per anar en ordre, primer et raonaré el teu primer dubte:

     

    Maniobres Bucs de Pràctic

     

    Pensa que un buc de pràctic, encara que sigui una embarcació per a ús professional i que porti un capità per a maniobres específiques, no es considera una embarcació restringida, per tant, no té preferència.

     

    Si us trobeu tu (Buc de Propulsió Mecànica) cara a cara, de rumbs oposats amb un buc de pràctic, heu de maniobrar tots dos.

     

    Manobra buc de pràctic

     

    #18645

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    I aquí la resposta de la segona pregunta teva.

     

    Maniobres Bucs Remolcador

     

    Aquí és igual l’anterior, un remolcador per defecte no es considera un buc restringit, per tant, si ens creuem nosaltres a propulsió mecànica amb ell i se’ns apropa per babord, haurà de maniobrar el que té l’estribord ocupat, per tant, el buc remolcador.

     

    Maniobra buque remolcador

    En aquest cas hi ha una excepció, el remolcador pot ser un buc restringit de maniobra, si és el cas ha de portar les marques (Si fos de dia) o les llums que ho indiquin.

     

    Tingues això en compte.

     

    Saps quines son aquestes marques / llums?

    #18673

    Pau
    Participante

    Genial Jordi!

    Ara ja tindré en compte que el pràctic es considera un buc de prop. mecànica i que un remolcador també ho és.

     

    Un remolcador tindrà 2 llums blanques (-200m) o 3 llums blanques (+200m) en vertical. De dia portarà 2 cons units per la base en vertical també.

     

    Entenc que el remolcador passa a ser un buc de maniobra restringida quan esta remolcant una altre embarcació (quan treballa vaya). Vaig ben encaminat? o m’equivoco?

     

    Gràcies

    #18678

    Jordi Vilà
    Superadministrador

    Hola Pau,

    Et resolc els dubtes, el remolcador, portarà 2 cons units per la base sempre que faci + 200m i sigui de dia, si fa -200m no ha de portar cap marca de dia.
    El remolcador és un buc de propulsió mecànica encare que estigui remolcant en aquell moment. Només es considerarà un remolcador de maniobra restringida quan ell ho consideri i llavors haurà de portar les llums o marques de dia corresponents a un buc de maniobra restringida.

Viendo 5 entradas - de la 1 a la 5 (de un total de 5)
  • Debes estar registrado para responder a este debate.
top

NautaEmporda 2009 SL © 2009-2024, hecha con amor y... mucha cafeína!  -   Puede consultar nuestra Aviso Legal y Política de Privacidad - Administración