Curso Patrón de Embarcaciones

Com aprovar l’examen del PER?

Com ja saps, som l’Escola Nàutica Baix Empordà amb aules a Palafrugell i Palamós, ens dediquem a formar els alumnes per obtenir les seves titulacions nàutiques. Avui parlarem del Patró d’Embarcacions d’Esbarjo. Ets nou en aquest tema? No t’amoïnis, en aquest article parlarem de tots els detalls per superar l’examen, la seva distribució, les assignatures, les preguntes i la durada.

Veurem les convocatòries que tenim a Catalunya, detallant també les condicions i dificultats que podries trobar quan estiguis fent el curs. A més, et mostrarem quantes hores hauràs de dedicar per aconseguir superar la prova i com els tests del PER poden facilitar l’estudi.

Finalment, et presentarem la nostra joia de la corona: la nostra plataforma de cursos en línia “Aula Nàutica“. Allà trobaràs tots els recursos que necessites per superar amb èxit el teu examen. Així que embarquem-nos en aquest emocionant viatge per descobrir com superar l’avaluació.

1. Distribució, assignatures i durada de l’Examen

Matrícula - curs - mariner - pont
L’Examen del PER és una prova crucial per obtenir la titulació necessària per navegar. Aquesta prova oficial la convoca la Generalitat i es realitza una vegada al mes, llevat dels mesos de gener, agost i octubre.
Totes es realitzen a Barcelona llevat de maig que és a Girona i setembre que és a Tarragona. Quina sort tenir una convocatòria abans de l’estiu a la nostra província! 😊

Per aprovar, és necessari respondre correctament a un mínim de preguntes a cada secció. Per facilitar la preparació, és altament recomanable fer tests. Aquests tests no només ajuden a familiaritzar-se amb el format de l’avaluació, sinó que també proporcionen una idea clara de les possibles preguntes que es poden trobar. La millor manera de superar aquesta prova és practicar amb els nostres exàmens de la plataforma, aquests et proporcionen una idea clara de la distribució i del tipus de preguntes que es poden esperar.

La prova es compon de 45 preguntes tipus test i tens 90 minuts per acabar-la. De les 45 preguntes se’n poden fallar 13 i els errors poden estar repartits per tot el qüestionari, llevat dels temes que ara veureu que hi ha un màxim d’errors, si se’n superen, se suspèn la prova. Aquests són els temes que trobareu:

• Nomenclatura nàutica
  • Amarratge i fondeig
  • Seguretat
  • Legislació
  • Abalisament (màxim 2 errors)
  • RIPA Reglaments (màxim 5 errors)
  • Maniobra
  • Emergències
  • Meteorologia
  • Navegació
  • Carta (màxim 2 errors)

Una dada important! El qüestionari també es divideix en 2 Blocs. El Bloc 1 és el mateix i comú pels aspirants de PNB i de PER, i el Bloc 2 és exclusiu per als aspirants del PER. Si un aspirant aprova el Bloc 1 i suspèn el 2, té les dues següents convocatòries per presentar-se només del Bloc 2 i així acabar obtenint el Patró d’Esbarjo. Això sí, si només et presentes al Bloc 2, són 18 preguntes i només podràs fer 3 errors. Però t’ho posen fàcil perquè puguis tornar-te a presentar i no haver d’estudiar-ho tot de nou!

2. La importància de la Plataforma Online: la nostra Aula Nàutica

Aprovar la prova pot representar un desafiament si no es disposa de les eines adequades. En aquest sentit, la realització de tests específics és fonamental per aconseguir la titulació, nosaltres disposem dels oficials i els més recents, no trobaràs ni tests amb preguntes desfasades ni preguntes d’altres províncies.
A la nostra Escola, som conscients d’aquesta necessitat i, per això, oferim una plataforma en línia anomenada “Aula Nàutica“. Aquí els estudiants poden accedir a tots els vídeos complets del nostre professor amb les diapositives explicant tot el temari, una àmplia varietat de tests per preparar-se (que els permeten familiaritzar-se amb la distribució, la seva durada i les diferents àrees que s’avaluen), es poden enviar missatges privats al professor amb tots els dubtes i disposem també d’un Fòrum on tots els nostres alumnes poden plantejar preguntes i dubtes que puguin tenir en comú. La nostra plataforma és molt completa, no et decebrà! Tal com així, que tenim un percentatge del 90% d’aprovats a la primera, això sí, has de dedicar cada dia unes hores a estudiar. En un mes pots estar superpreparat/ada!

En resum, la preparació a través de la nostra plataforma és una excel·lent manera d’assegurar l’èxit en l’obtenció d’aquesta titulació nàutica. Proposem una eina d’aprenentatge accessible i eficaç. A més, tot el contingut també te’l lliurem en paper, tindràs tots els llibres, cartes de navegació, material, anuari de marees…. Què més necessites? Una mica d’esforç i dedicació per la teva part i tindràs el teu Aprovat. A què esperes? 😉