trabajar - patrón - profesional

Diferències entre PNB i PER, quin escullo?

En el món de la navegació, tenir un permís nàutic adequat és essencial per garantir la seguretat al mar i gaudir de l’experiència marítima. A l’Escola Nàutica Baix Empordà, ens especialitzem en l’ensenyament de titulacions nàutiques, inclòs el Patró de Navegació Bàsica (PNB) i el Patró d’Embarcacions d’Esbarjo (PER). Però si ets nou en aquest àmbit, potser et preguntes quina és la diferència entre ambdós títols? Quina d’aquestes opcions em convé més? Puc professionalitzar algun títol? En aquest article, desglossarem la diferència entre el Patró Bàsic i el Patró d’Esbarjo, els avantatges de cadascun, i com pots fer el salt de ser un navegant recreatiu a un patró professional. Et recordem que podràs fer aquests cursos a les nostres aules de Palamós i Palafrugell.

1. Atribucions de les 2 titulacions

Entendre les diferències entre ambdós carnets pot semblar desafiant per als novells, però un cop es desglossen, les distincions es tornen clares.
El títol del Patró Bàsic és un primer pas per a aquells que volen endinsar-se en el món de la navegació. Aquest títol permet navegar embarcacions de fins a 8 metres d’eslora a una distància màxima de 5 milles de la costa. Pel que fa als avantatges d’aquest permís, destaquen la menor dificultat de l’examen i la reducció d’hores dedicades a la formació.

D’altra banda, el títol del Patró d’Esbarjo, permet navegar embarcacions de fins a 15 metres d’eslora a una distància màxima de 12 milles de la costa, i fins i tot entre illes dins de l’arxipèlag balear i canari. Els avantatges d’aquesta titulació són, principalment, les majors atribucions quant a grandària de l’embarcació i distància de la costa.

Ambdues titulacions et permeten navegar tant de dia com de nit, governar qualsevol moto d’aigua i són reconegudes internacionalment per llogar vaixells.

La diferència també es contempla en les responsabilitats i llibertats que cadascuna atorga, així com en el nivell de coneixement i experiència requerits. És important destacar que tant un com l’altre requereixen de la realització de pràctiques per obtenir el títol, però el d’Esbarjo necessita un major nombre d’hores. A més, hi ha l’opció de professionalitzar el títol del PER, cosa que amplia encara més les possibilitats en l’àmbit de la navegació d’esbarjo.

2. Temps a dedicar per cada carnet

Pràctiques de ràdio
Per al PNB, l’ideal és fer un curs teòric (la nostra Escola ofereix la possibilitat de cursos intensius de cap de setmana!) i, un cop fet el curs, dedicar entre 1-2 hores cada dia durant unes 2-3 setmanes.
Pel PER, també pots fer un curs intensiu de cap de setmana i el temps d’estudi a casa seria d’1-2 hores cada dia durant un mes aproximadament.

Durant aquest temps d’estudi s’ha de llegir el llibre teòric, mirar els vídeos que tenim penjats a la plataforma on el professor explica tot el temari i anar fent tots els tests que tenim publicats, com a mínim fer-los un parell de vegades cadascun. Hi ha aproximadament uns 20 tests i són els més recents, sempre els anem actualitzant! Si aquests tests es van aprovant, el dia de l’examen el resultat hauria de ser el mateix, un APTE! Amb el PNB es poden fer 10 errors de 27 preguntes (sempre que estiguin ben repartits sense superar els límits) i amb el d’Esbarjo igual, però seran 13 errors de 45 preguntes.

Pel que fa a les pràctiques, les de navegació s’han de realitzar a les nostres embarcacions homologades des del port de Palamós i per al primer permís són de 8 hores i per al segon seran de 16 hores. També cal fer pràctiques de Radiocomunicacions a l’aula, aquestes són 4 hores i 12 hores respectivament.

3. Com Professionalitzar el Teu Títol Nàutic?

practicas-formacion-basica
Per convertir el títol de PER a professional, has de fer el curs de Formació Bàsica en Seguretat Marítima. Aquest curs és essencial per a desenvolupar funcions professionals i garantir la seguretat a bord. A més, també has de fer fet les pràctiques d’ampliació a Balears i les de Vela.
El curs de Formació Bàsica aborda temes com lluita contra incendis, primers auxilis, supervivència personal i seguretat al mar. Nosaltres som una escola homologada per impartir cursos professionals i també el pots cursar amb nosaltres!

En una pròxima entrada del Bloc us ho explicarem tot més detallat 😊

En resum, el nostre consell és fer directament el de 15 metres, ja que si primer fas l’altre el que et convaliden només és una part de la teoria.

Com pots veure, el d’Esbarjo té molts més avantatges.