Motos d’aigua a Girona

Tot el que necessites saber per portar-la.

Estàs considerant aventurar-te en el món de les motos d’aigua? Si ja la tens o tens previst adquirir-ne una, és important que coneguis què has de tenir en compte per gaudir d’aquesta experiència aquàtica de manera segura i legal. En aquest post volem proporcionar-te tota la informació necessària perquè puguis endinsar-te en les aigües de la Costa Brava (Girona) amb la teva moto d’aigua, amb confiança i complint totes les normatives vigents.

1. Llicència de navegació

Et preguntaràs si existeix un carnet de moto d’aigua o quin tipus de permís necessites per poder conduir-ne una. Dir-te que el que necessites és la llicència de navegació, una titulació indispensable per poder portar-la. Aquest permís es pot obtenir després de realitzar un curs de 6 hores (2h teòriques i 4h pràctiques). A més de motos d’aigua sense límit de potència, aquesta titulació et permetrà portar vaixells de fins a 6 metres d’eslora, navegar fins a 2 milles de costa durant el dia i és vàlida a tota Espanya. És una titulació que no caduca, per tant podràs gaudir-la tota la vida.

A la nostra Escola Nàutica Baix Empordà oferim aquesta formació per obtenir la llicència de navegació i comptar amb el permís per poder portar la teva moto d’aigua. Pots fer-ho als nostres centres de Palafrugell i Palamós.

2. Assegurança de moto d’aigua

Totes les motos d’aigua han de tenir contractada, com a mínim, una assegurança de responsabilitat civil (RD 607/1999 de 16 d’abril). Això garanteix que, en cas d’un desafortunat accident, l’assegurança pugui assumir el pagament dels danys (materials o personals) que pateixin terceres persones. Però si el que vols és un plus de tranquil·litat, per protegir-te en altres moltes situacions com robatoris, assistència, danys propis o defensa jurídica, entre d’altres, el recomanable és contractar una assegurança a tot risc. Per això, et recomanem que miris bé totes les cobertures que t’ofereixen per poder gaudir del mar sense preocupacions.

3. Altra documentació necessària

És fonamental comptar amb tota la documentació en vigor. A més de la llicència de navegació, que certifica que tens els coneixements i habilitats necessàries per poder conduir una embarcació recreativa de manera segura, i la documentació acreditativa de l’existència i vigència de l’assegurança de moto d’aigua, hi ha altres documents que has de tenir al dia, com:

• La matriculació de la moto d’aigua en qualsevol Capitania Marítima.
  • Estar al corrent del pagament dels impostos corresponents.
  • El manteniment regular i revisions periòdiques.

4. Normes d’ús

La normativa vigent en referència a motos nàutiques estipula que per utilitzar-la és imprescindible:

• Tenir una edat mínima de 18 anys (o 16 amb el consentiment del pare/mare o tutor/a).
  • Portar posat una armilla salvavides homologat, tant pilot com a passatger.
  • Només podran navegar en una moto nàutica el nombre de persones indicat pel fabricant.
  • Conduir les motos aquàtiques únicament amb llum de dia, quan hi hagi condicions climàtiques favorables i sense problemes de visibilitat.
  • Mantenir una distància mínima de 50 metres d’altres motos, embarcacions, artefactes flotants i àrees de bany designades.
  • No navegar en àrees de bany, que es defineixen com la franja entre la platja i les boies, o una franja de 200 metres d’amplada des de la costa, en el cas que no hi hagi boies.
  • Utilitzar motos nàutiques per remolcar esquiadors nàutics o altres artefactes recreatius, sempre que es compleixin les condicions establertes en la normativa local. No es permet el remolc d’altres objectes diferents dels esmentats.

5. Consells de navegació

Quan es tracta de gaudir de la navegació en moto d’aigua, és essencial no només conèixer els requisits legals i normes d’ús, sinó també seguir una sèrie de consells de navegació per garantir la seguretat pròpia i dels altres a l’aigua. Compartim alguns que poden resultar-te molt útils:

• Informa sempre algú de confiança sobre la teva ubicació i quant de temps planeges estar a l’aigua.
  • Mai practiquis la teva afició sota els efectes de l’alcohol.
  • A més de l’armilla salvavides, utilitza roba d’abric de colors cridaners per mantenir-te visible i protegir-te del fred.
  • Porta amb tu una motxilla amb senyals lluminoses i aliments energètics en cas d’emergència.
  • En cas de problemes, no et separis de la teva moto d’aigua, ni intentis arribar a la costa nedant.
  • Respecta les regulacions de navegació, evita les zones d’alta concentració d’embarcacions i no naveguis en ports comercials ni en canals d’accés.

A l’Escola Nàutica Baix Empordà compartim el teu entusiasme per la navegació i ens comprometem a brindar-te accés a l’emocionant món de les motos d’aigua. Contacta amb nosaltres perquè puguem oferir-te els coneixements necessaris i puguis sortir a navegar per la Costa Brava (Girona) amb confiança i seguretat. Recorda que pots fer-ho a qualsevol dels nostres dos centres: Palafrugell i Palamós. T’esperem!