
Entra en vigor la nova normativa
Apareix la Llicència de Navegació, el PNB i PEE augmenten d’atribucions… es podrà Habilitar el PEE a Balears!
La nova normativa ha facilitat molt les titulacions nàutiques d’esbarjo. S’han augmentat el número d’errades per examen i d’aquesta manera és més fàcil aprovar-lo.
Un dels canvis més importants que hi ha hagut és que desapareix el Titulin i apareix la nova Llicència de Navegació. Aquesta és fantàstica! Amb un sol dia (fent 2 hores de teoria + 4 hores de pràctiques), ja obtens una titulació que serà de per vida sense haver de renovar i no cal passar cap examen. Les atribucions es mantenen a 6 metres d’eslora com l’antic Titulin però et treuen el límit de potència de motor, un gran pas.
El PNB i el PEE seran més fàcils perquè com hem comentat abans, augmenten el número d’errades, i augmenten les hores de pràctiques de Radio, aquestes són necessàries per tenir una bona comunicació dins del vaixell amb l’exterior.
Apareix l’Habilitació del PEE a 24 metres d’eslora i navegació fins a Balears, tot un èxit!
El PEE, a part d’augmentar l’eslora a 15 metres, també fent unes pràctiques addicionals de 24 hores et permetran portar embarcacions de fins a 24 metres i navegar de la Península fins a Balears, s’aproximarà a un Patró de Iot i sense haver de posar-hi colzes.