Pràctiques del PEE

Realitza les pràctiques del PEE a la Costa Brava (Girona)

Si has aprovat la part teòrica del curs de patró d’embarcacions d’esbarjo (PEE) i estàs buscant on realitzar les pràctiques necessàries per obtenir la teva titulació, en aquest post t’explicarem com fer-ho. Podràs conèixer amb més detall en què consisteixen aquestes pràctiques, quines són obligatòries i quines opcionals, i com podem ajudar-te des d’Escola Nàutica Baix Empordà, a la Costa Brava (Girona).

1.Què és el PEE i quines atribucions atorga?

Com ja sabràs, el títol de patró d’embarcacions d’esbarjo (PEE) et permet manejar embarcacions de fins a 15 metres d’eslora (ampliable a 24 metres) sense límit de potència de motor, així com motos aquàtiques de qualsevol tipus. Amb el PEE, pots navegar fins a 12 milles nàutiques des de la costa, tant de dia com de nit, i et permet ampliar la titulació per portar embarcacions de vela i/o realitzar travessies entre la península i les Balears. Aquest títol és vàlid fora d’Espanya, per la qual cosa les teves opcions de navegació són molt àmplies. A més, el PEE també és un requisit previ si després vols obtenir el títol de patró de iot.

2. Pràctiques obligatòries del PEE

Per obtenir el títol PEE, a més de l’examen teòric, és necessari completar dos tipus de pràctiques obligatòries: pràctiques de motor i pràctiques de ràdio.

• Pràctiques de motor (16 hores): Aquestes pràctiques són essencials per familiaritzar-se amb el govern de motors en situacions de navegació real. Durant les 16 hores de pràctiques, aprendràs tot el necessari per salpar, navegar i atracar amb seguretat. En completar satisfactòriament aquestes pràctiques, hauràs adquirit els coneixements pràctics fonamentals necessaris per a la navegació. Aquestes sessions es duen a terme a bord d’una embarcació degudament homologada.
  • Pràctiques de ràdio (12 hores): La formació com a ràdio operador de curt abast és un altre requisit indispensable. En aquest curs, de 12 hores de durada, aprendràs a manejar els equips de ràdio i a comunicar-te de manera efectiva en l’entorn marítim. A Escola Nàutica Baix Empordà oferim aquestes pràctiques de ràdio PEE amb simuladors de ràdio realistes que et prepararan per a qualsevol situació d’emergència al mar.

3. Pràctiques opcionals per ampliar atribucions

A més de les pràctiques obligatòries, pots optar per realitzar pràctiques addicionals que et permetran ampliar les teves atribucions com a patró d’embarcacions.

• Pràctiques de vela (16 hores). Si desitges portar embarcacions de vela, hauràs de completar 16 hores de pràctiques específiques. Aquestes pràctiques no només t’habiliten per navegar a vela, sinó que també enriqueixen la teva experiència i habilitats de navegació.
  • Pràctiques de navegació a Balears (24 hores): Per a aquells que volen realitzar travessies entre la Península i les Illes Balears i portar embarcacions de fins a 24 metres d’eslora, aquestes pràctiques d’ampliació a Balears són imprescindibles. Tenen una durada de 24 hores i es duen a terme en aigües obertes, brindant-te una experiència completa de navegació de llarg abast.

4. Condicions per obtenir el títol PEE

Per obtenir el títol PEE, has de complir amb els següents requisits:

• Haver complert 18 anys d’edat.
  • Aprovar l’examen teòric corresponent.
  • Realitzar les pràctiques de motor i de ràdio-operador de curt abast.
  • Presentar un informe d’aptitud psicofísica, realitzat en un centre certificat.

Les pràctiques no requereixen un examen. Només has de participar activament i assistir a totes les sessions. Escola Nàutica Baix Empordà s’encarregarà de certificar oficialment que has completat satisfactòriament les pràctiques. I ja el següent pas serà tramitar la titulació, però d’això ja ens encarreguem nosaltres!. Per sol·licitar la targeta acreditativa del teu títol d’esbarjo, necessitaràs una fotocòpia del teu document nacional d’identitat, targeta de residència o passaport vigent.

Pots realitzar les teves pràctiques del PEE a Escola Nàutica Baix Empordà. Amb seus a Palafrugell i Palamós, oferim una ubicació estratègica a la Costa Brava (Girona), facilitant l’accés tant per a residents com per a aquells que venen de fora. Les nostres instal·lacions estan equipades amb tot el necessari perquè la teva formació sigui completa i de qualitat.

Entenem que cada estudiant té diferents necessitats i horaris, per la qual cosa oferim flexibilitat. A més, comptaràs amb instructors altament qualificats i amb àmplia experiència en el sector nàutic, que et guiaran en cada pas del procés d’aprenentatge. Organitzem sessions en grups reduïts per oferir una atenció personalitzada i garantir que cada alumne rebi l’orientació i el suport que necessita.

Completar les teves pràctiques del PEE no només et prepararà adequadament per obtenir la teva titulació, sinó que també et brindarà una experiència enriquidora i professional en el món de la nàutica.

Posa’t en contacte amb nosaltres si desitges obtenir més informació. Estarem encantats de mostrar-te tot el que el mar té per oferir-te.